HOME

Khasiat dan Isi Kandungan dalam MAB

KHASIAT/FUNGSI

1) Merancang Keluarga
2) Merawat keputihan
3) Memelihara Peranakan
4) Membuang darah kotor/Period lama/Nifas lama
5) Teraturkan period
6) Awet muda
7) Mencantikkan kulit
8) Menegang payudara
9) Melancarkan peredaran darah
10) Menambahkan tenaga
11) Mengawal kolestrol dalam darah
12) Mengawal berat badan
13) Melawas buang air besar

KANDUNGAN

1) kacip Fatimah



2) Serapat


3) Senduduk


4) Habbatus Sauda/Jintan Hitam


5) Inai


6) Manjakani


7) Madu


Note: copyright dr carian google

7 comments:

@aiy@ris said...

salam. saya dah mencuba mab 1 time.dah habis pun terus kuar period.masalah saya sebelum ni. period saya dah 5 tahun xteratur.1 tahun sekali itupun makan ubat doktor. saya jadi runsing nak pregnant pun tipis. dah 1 tahun 6 bulan saya kahwin. alhamdulillah lepas makan mab period saya turun
saya ada soalan. pada hari ke berapa kena makan balik mab kalau datang period?

Khairyna said...

wslm..ok camni cara smbg mkn mab..kite perlu ingat hari akhir kite mkn pil yg terakhir...cth last mkn mab hari jumaat,jd smbg mkn semula hari jumaat.k

Anonymous said...

kalau saya lelaki boleh ke mkn mab?kalau saya nak elok sifilis mcm mana?

Khairyna said...

Lelaki tidak blh mkn mab. tetapi boleh cuba Habatussauda..i'Allah

Anonymous said...

Salam, sy nk tnye, sy ibu yang menyusu bleh amik jgak MAB ?

Anonymous said...

Salam...ibu yg menyusu bleh amik MAB?

Khairyna said...

wslm..ibu menyusu sangat digalakkan untuk mengambil MAB. Ia bkn sahaja salah satu kaedah merancang tetapi juga boleh membanyakkan susu dengan syarat minum air masak yang banyak.